مهندسی هویت: ۵ راهکار عملی برای تحول خودانگاره دانش‌آموزان

مهندسی هویت: ۵ راهکار عملی برای تحول خودانگاره دانش‌آموزان
    در دنیای پیچیده و پرهیاهوی امروز، نقش یک معلم یا مربی تربیتی فراتر از انتقال فرمول‌ها و مفاهیم درسی رفته است. شاید عمیق‌ترین و ماندگارترین اثر یک مربی، کمک به دانش‌آموز برای ساختن یک «خودانگاره» مثبت و قدرتمند باشد. خودانگاره، یعنی تصور و ارزشیابی‌ای که هر فرد از خودش دارد، مانند یک مرکز فرماندهی در هسته شخصیت او عمل می‌کند و تمام رفتارها، انتخاب‌ها و کنش‌های آینده‌اش را …
ادامه مطلب

گزارش نشست نقد و بررسی مجموعه کتب "تجربه‌نگاری معلمان دینی"

گزارش نشست نقد و بررسی مجموعه کتب "تجربه‌نگاری معلمان دینی"
  دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران میزبان نشستی جهت نقد و بررسی مجموعه کتاب‌هایی بود که به مستندسازی تجارب معلمان دینی مدارس اسلامی پرداخته‌اند. هدف اصلی این جلسه، ایجاد پیوند میان نظریه‌های دانشگاهی و فعالیت‌های عملی معلمان در حوزه پیچیده تربیت دینی بود. در این برنامه، اساتید دانشگاه، دانشجویان و دست‌اندرکاران حوزه تعلیم و تربیت حضور داشتند. در ابتدای جلسه، دکتر مرادی به این نکته اشاره کرد که مطالعه تجارب واقعی …
ادامه مطلب

گزارش تفصیلی کارگاه آموزشی "چالش تربیت و سبک زندگی نمایشی، تحلیل و راهکار"

گزارش تفصیلی کارگاه آموزشی "چالش تربیت و سبک زندگی نمایشی، تحلیل و راهکار"
  گزارش حاضر، تحلیل جامعی از محتوای کارگاه آموزشی «سبک زندگی نمایشی» است که توسط جناب آقای دکتر سید عبدالحمید ابطحی به‌صورت حضوری برای گروهی از مربیان و والدین ارائه گردید. در این جلسه، ایشان با نگاهی عمیق و تربیتی، پدیده رایج سبک زندگی نمایشی را واکاوی کرده و به‌طور خاص بر بعد غیراخلاقی «ایجاد حسرت در دیگران» و راهکارهای مبتنی بر «رفتار اصیل» تمرکز نمودند .   نکات کلیدی …
ادامه مطلب

خلاصه دورهمی 8 معلمان راهنما، تجربه‌های واقعی استفاده از هوش مصنوعی در مدرسه

خلاصه دورهمی 8 معلمان راهنما، تجربه‌های واقعی استفاده از هوش مصنوعی در مدرسه
      این گزارش، چکیده‌ای از تجربیات و راهکارهای عملی معلمان و مدیران مدارس در به‌کارگیری هوش مصنوعی برای بهبود فرآیندهای آموزشی و تربیتی است. معرفی موضوع و اهداف جلسه هدف اصلی این جلسه، فراتر رفتن از کاربردهای ساده (مانند پرسیدن سؤال) و به اشتراک گذاشتن پروژه‌های واقعی، کلان و ساختاریافته‌ای است که در مدارس اجرا شده‌اند . رویکرد اصلی این است که ببینیم چگونه می‌توان با استفاده صحیح …
ادامه مطلب